"...soha nem érdemes holnapig várni, mert a bal- meg jobbsorsunk a saját kezünkben van. Senki nem állít fel a díványról és senki sem álmodik helyettünk. Álmok nélkül pedig csak droidok vagyunk." (K.B.)

2013. augusztus 20., kedd

Nagy és hátizsák

Keresgetek egy megfelelő, nagy zsákot.
Az az elvárásom, hogy az ideális kiválasztott minimum az alábbi szempontoknak feleljen meg:

  • Beleférjen az UTMB kötelező felszerelése.
  • Ne legyen derékpántja.
  • Nem lötyög rajtam és jól beállítható legyen a girhes hátamon.
Pár hete kaptam kipróbálásra egy UltrAspire Omega zsákot.



Futottam benne már rövidebbet és hosszabbat is.
Mondhatom talán, hogy elég jól kiismertem.
420g.
Az én elég könnyűnek számító Nathan-om 390g és abba egyértelműen nem férnek el az UTMB-s cuccok, szóval az a 3 dkg azt hiszem nem vág földhöz...
Van egy nagyobb és egy kisebb zsebe a háton, illetve egy hálós rátét amiben pl. egy széldzseki simán elfér. A vállpántján van jobb oldalon egy szimpla zseb, a bal oldalon egy cipzáras tartó egy kisebb rekesszel. A vállpántokon, feljebb van még egy-egy kis 'gyógyszeres' tasak. Az egyik egy egyszerű, mély zseb, a másik mágneses füllel záródó kis tároló.

Az első felvételkor nem tetszett, mert feljebb akartam állítani és egyszerűen nem tudtam. Nem értettem, hogy miért nem tudom magasabbra tenni a zsák részt, az miért a hátam közepén fekszik. Minden eddigi tatyóm magasabban, a lapockáim között tanyázott, ez meg egész lent ragadt.
Aztán felhagytam a kisérletezéssel és az első futáskor rájöttem, hogy azért nem megy nekem az állítgatás, mert ezt pont oda tervezték, ahová első felvételkor is beállt.
Tökéletesen.
Egy kicsit talán hosszúkás is a fazonja és ez okozza az elsőre talán furcsa 'lelógó' érzést.
A kötelező felszerelés egyébként lazán eltűnik benne.
Én az ivótartályt rögtön kioperáltam belőle, de ez is tartozéka a zsáknak.

Fontos, hogy elől nem nyomja össze a gyomromat és nincs derékpántja sem. A két mellhevedert kis fém kampókkal lehet oldani-zárni. Ez nem rossz, de sötétben, vagy/és fél kézzel azért bajos a működtetése. Meg lehet oldani, nem gond, de azért szokni kell.
A heveder állítása fél kézzel is egyszerű, ez már rég kitalált szisztéma, nehéz lenne elrontani. Itt sem sikerült.
Oldalt is hasonló az elv.

A Nathan háti tatyóimhoz képest a jobb oldali zsebben egy kólásüveg jól elfér, pláne, hogy a nyakát külön meg lehet kötni, így még véletlen sem borul ki és nem is himbálódzik futás közben. Ezzel az 1l-es korlátot simán teljesítem, mivel a másik fél litert kézikulacs formájában cipelem majd magammal.
Nagyon nüansznyi, de fontos dolog, hogy a húzós fülek végére kis fogantyú, vagy karika került, így a teljesen nyitott állapotú szorítókkal nem kell bajlódni. Ez eddig sokszor bosszúságot okozott más zsákjaimnál.
A cipzárak végére is használható méretű, ergonómikus húzóka került.
A bot szállítása is megoldott és nem valami szükségmegoldással, hanem normális, korrekt módon a zsák két oldalán. A botot tartó alsó, hálós zsebben ráadásul még egy kisebb kulacs, vagy egyéb kis méretű cucc is elfér.
A rögzítés kampós, gumis megoldása egy hosszú fogantyúval ráadásul gyorsan oldható és stabil rögzítést ad. Ez végre nem egy barkácsolt vacak a zsák oldalán.
Ami nem tetszett:
  • Köves, döcögős lejtőn a kis mágneses zseb lifeg. A mágnes meg minden lépésnél visszazárja és ez kopogó hangot ad. Egyrészt túl lehet élni, másrészt meg kellene tanulni lejtőn lefelé futni...
  • A két mellheveder magassága nem állítható. Nekem jó, de nem biztos, hogy mindenkinek. Persze ez a modell is különböző méretben készül, de akkor is.
  • A legfelül lévő kis zseb hálós kivitelű. Talán szerencsésebb lenne a zsák vízhatlan anyagából, mert ide telefon, irat, pénz kerülhet. Persze lehet zacskózni, de itt a dizájn kicsit talán fontosabb volt a praktikumnál?!
  • Nem az enyém.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése