"...soha nem érdemes holnapig várni, mert a bal- meg jobbsorsunk a saját kezünkben van. Senki nem állít fel a díványról és senki sem álmodik helyettünk. Álmok nélkül pedig csak droidok vagyunk." (K.B.)

2013. április 24., szerda

Megint egy

HOKA.

A hivatalos neve HOKA Stinson Evo.

Eredetileg egy RapaNui-t szerettem volna, de aztán a próba nem győzött meg.
Vagyis meggyőzött, hogy inkább a biztosat választom, tehát a Stinsont.
A Rapa a jobb harántomhoz hozzáért. Lehet, hogy nem lett volna gond, de mi van ha mégis. Akkor kidobtam 35 rugót és közben elviszik az első próba után is meggyőző Stinsont és mi lesz velem?
A Bondi és a Mafate is 1000km körüli. Nincs semmi bajuk, de félek, hogy a csillapitásuk nem a régi, így az idei hosszabb versenyekre mégis kellene vmi jobb korban lévő.
Szóval ő az:
A dobozban van egy gyorsfűzős cipő (pontosabban 1 pár). Egy garnitúra sima, hagyományos fűző és egy vékony talpbetét pluszban. Hja kérem, 50 ezer magyar egységért...
UK12-es méretű. Az idei széria kicsit nagyobbra sikeredett, így pont jó lett nekem ez a méret.
(A Bondi 12,5-es méretben jó, de ez már határeset. Ennél biztos nem kell nagyobb.)
A súlya szinte megegyezik a Mafate súlyával, 410g.
Bár 50g-al nehezebb a Bondinál, ennek ellenére mégis könnyűnek hat a lábamon. Fene tudja, lehet, hogy csak mentálisan könnyebb az új cipő...
A talpán végig van 'futófelület', nem úgy mint a Bondi talpközepén, ahol ez hiányzik - minek is aszfaltra...
Bondi talp 1000 km után.
Stinson talp 0 km-el.
Az első próba után azt vettem észre, hogy aszfaltra érve olyan hangja van, mint a téli guminak az autón. Ha melegebb időben a téli garnitúrával járkálunk, akkor lehet ezt a darálós hangot hallani. Érzésre is olyan, mintha kis recéken menne az ember. Nem rossz, de furcsa.
Egyelőre sárban nem tudtam próbálni, de porban, murván, füvön, vetésben, erdei talajon baromi jól fog.

Azt mondják, hogy kicsit kevesebb benne a csillapítás, keményebb mint pl. a Mafate. Lehet, ezt nem éreztem. Viszont azt igen, hogy puhasága mellett sokkal precízebben lehet vele lépni, nincs az a Birodalmi Lépegető effektus...

Egyelőre a gyári gyorsfűzőjével használtam, de a gyári pertlin már két kis hibát is felfedeztem. Először a cserén gondolkoztam - félre is tetettem egy párral - de aztán hagytam a fenébe, ha elszakad, majd lecserélem a hagyományos fűzőre. Eddig is megvoltam gyorsfűzés nélkül...

Kilóg a bele, pedig még nem is futott...
Itt látszik, hogy kilóg a fűző bele...
A gyorsfűző kék-fekete szorítójának külön kis gumis tokja van, a lelógó fűzőnek meg egy másik... Huhhh, egy kicsit túl szofisztikált...
A HOKA pertli...

... bevetésre készen...
Ha egymás mellé teszem a két cipőt, akkor elég szembeötlő a fazonok közti különbség. A Bondi szélesebb, laposabb, a Stinson kicsit íveltebb, ergonomikusabb, de jóval keskenyebb. Trampli széles lábfejem ellenére mindekettőben remekül érzem magam.
Az első használatot még kamásli nélkül abszolváltam ,de ez nem lesz sokáig így. Remek, széles hely adódik a cipő sarkán a tépőzárnak. Szinte nekem találták ki.
Tehát egyelőre csilivili és minden működik, de majd az idő és a kilik úgy is helyére teszik ezt a topánt is.

A Bondival egyelőre semmi bajom, nagyon szeretem és ha lett volna a méretemben biztos azt vettem volna.
Egyetlen hátránya csak a minimális talprece, így sárban nem igen szerencsés viselet. Én latyakban és sárban is próbáltam, nem vészes, de hosszabb távon tényleg fárasztó lenne benne a biztonságos haladás.
Oldalról már látszik a használat miatti deformálódás, de ezen az esztétikai problémán kívül teljesen egyben van még.

A fentebbi képen, ahol a talpa is látszik, jól kivehető a sarok külső részén lévő kopás. Ez minden cipőmnél ilyen lesz, tehát 1000 kili alatt itt is szépen jelentkezik.

No, szisztemről ennyit.
Bőven elég.
Kicsit sok is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése