"...soha nem érdemes holnapig várni, mert a bal- meg jobbsorsunk a saját kezünkben van. Senki nem állít fel a díványról és senki sem álmodik helyettünk. Álmok nélkül pedig csak droidok vagyunk." (K.B.)

2013. április 7., vasárnap

Kőris-hegy

Szombati hosszúnak szántam, aztán nem lett annyira...
Tulajdonképpen ezt az őszi kört jártam be.
Nagyon jó kis kör egyébként és most tényleg végig is értem, nem kavartam el a zöld kereszt-piros sáv táján a Gerence-pihenőnél, mint ősszel. (Ezt felveszem a repertoárba.)
Becsülettel felmentem a csúcsra is.
No, de előtte...

A kék aszfaltján nem volt extra.
A Hideg-völgy, kezdett hideg és havas lenni, pár bedőlt fával.  A bauxitfejtés után armageddon, térdig hó és vártam, hogy luk szkájvólker előlép egy jetivel, mert biztos, hogy előttem nem sokkal itt összecsapott a Birodalmiakkal... Még szerencse, hogy voltam már itt és tudtam merre az arra.
Vaskapu környékén mérsékelt hóban viszont lehetett suhanni lefelé, így toltam neki mint ökör.
A piroson, majd a piros hszögön a Witt-kilátóig élvezetes futás várt rám, sőt csalán híján a Gerence-pihenőig flow!
No, innen.
Odvas-kőhöz is a piros sávon mentem, nem volt gond, bár combosan emelkedett. Szinte végig kifutottam. Innen kezdett komolyodni a hóhelyzet. A Rézbükki utat elérve már nagyon gáz volt. Ha gyalogoltam, akkor nem haladtam és csúszkáltam, ha futottam az magas térdemelés volt a szűz hóban, vagy fél lábbal az egy szem nyomban. Gyökkettővel sem haladtam. Kínszenvedés volt. Az aszfaltot elérve aztán felkocogtam a csúcsra totál leizzadva.
Lefelé hideg, szél és hideg szél...
A kék eleje olyan mint a Som-bokor a Mátrában, csak 50 cm hó volt rajta...
A szalagkorlát átlépésénél úgy bevertem a térdem, hogy ordítottam...
Lefelé elkavartam...
A Parajos környékén, úgy 500m-nél egyik pillanatról a másikra eltűnt a hó. Furcsa volt, hogy pillanatok alatt csak sár volt. Igazán nem volt vészes, csak helyenként kellett a fakitermelés miatt kerüljek, de nem tudtam haladni és közben persze fáztam. Nem tudom mitől, de még a kesztyűm is csupa víz (izzadság) volt, így az is majd lefagyott.
Az aszfaltra leérve, még gondolkodtam egy kis zöld +-en való felfutáson, de nagyon nem volt kedvem hozzá, inkább jól megnyomtam a végét, hogy egy kicsit kimelegedjek.

Háááátt...

Azért is mentem, hogy teszteljem a hegyet.
Arra gondoltam, hogy a jövő heti Mátrabérc viszonyaiba belekóstolok egy picit. Ha itt a Bakonyban 500 m-en van a hóhatár, akkor egy hét múlva a Mátrában 600 m-en lesz. Onnan meg még messze a Kékes...
Jó időt nem lehet menni, az biztos.
Megsérülni viszont sanszos. Baromi bizonytalan az olvadt hókása, alatta folyós sárral.
Nemtom.
Majd alszom rá, de nem biztos, hogy megéri.
Most lett 28,5km/880m 3:05ó.

Ennél hosszabbat kellett volna mennem és futósabbat.

Remélem a héten tényleg vmi tavasz féle lesz és úgy megjön a kedvem, hogy nagyon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése