"...soha nem érdemes holnapig várni, mert a bal- meg jobbsorsunk a saját kezünkben van. Senki nem állít fel a díványról és senki sem álmodik helyettünk. Álmok nélkül pedig csak droidok vagyunk." (K.B.)

2014. január 14., kedd

Kulcs

Itt van, ma mentem érte.
Ez már visszavonhatatlanul a mienk.
Városiak lettünk.
Mi, Emővel megint, a kölkök meg először.
Jó, persze Veszprém nem Budapest - hála a jó égnek! - de azért mégiscsak város.

Egy időre asszem most meg lesz a program. Ki- és beköltözés, szét- és összeszerelés, fúrás, faragás vég nélkül.

A futás meg sajnos parkolópályán egyelőre.
Múlt hétfőn még fergetegeset szaladtam a megelőlegezett tavaszi időben, de azóta csak két haláli gyötrelemre futotta. Azóta volt láz, fej és gyomorfájás, fáradtság, szóval minden földi jó. Nem is forszíroztam, mert éreztem, hogy semmi értelme nem lenne.
Általában a futás feltölt, pluszt ad és segít a mindennapi éltben. Néha viszont, mint mostanában is, inkább csaj lemerít. Alig vonszolom magam, zihálok és gyötröm magam feleslegesen.
Még az új topánt sem tudtam felavatni.
Kész szégyen.

Vasárnap viszont megint felfedező úton voltunk. Családilag.
Mostanra kezdenek beérni a bolyongásaim. Teljesen reménytelen és jelzéstelen helyen is szinte csonk nélkül megtaláltuk a helyes utat. A térképen bőszen jelzett P- Vöröstó határától nem létezik, de ez minket nem tántoríthatott el. Feljutottunk a balatoni K- -ig, ahonnan sztem Magyarország egyik legszebb panorámájában gyönyörködhettünk. Előttünk a pécselyi-medence, távolban a Tihanyi-félsziget és körülötte a Balaton víztükre. Mindez napsütésben! A Zádor vár érintésével aztán szépen visszacammogtunk Barnagra, ahol az autónkat hagytuk. Reggel aszfalton gyalogoltunk át Vöröstóra. 1,8 kili volt és két autó ment el. Mi az úton tudtunk fogócskázni. Annyira jó dolog ezen a környéken ilyen kis utakon futni, vagy kerekezni, hogy elmondani sem tudom. Teljesen máshogy gondolok azóta ezekre az aszfaltos mozgásokra, mióta megismertem ezt a környéket.
Dörgicse, Mencshely, Vöröstó, Zánka, Pécsely, Vászoly...
Kimeríthetetlen útvonalak.

Barnag, Vöröstó felől

Kab-hegy

Vöröstó


Pécsely és egy kis Tihanyi-félsziget

Barnag határa

Barnag,
háttérben az a katonai bázis, ahol atomtöltetet is őriztek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése